MAPOR spol. s r.o.
Renomia
Klientská zóna

04. 03. 2025

Jiří Chvojka: „Věříme, že spokojený klient je základem úspěšného podnikání“

Jiří Chvojka: „Věříme, že spokojený klient je základem úspěšného podnikání“

Rodinná firma A-Z Risk Service spol. s r.o. má dlouholetou historii a stabilní postavení na trhu v oblasti pojištění a risk managementu. Nedávno ji převzal Jiří Chvojka mladší, který chce navázat na odkaz svého otce a nadále posilovat dobré jméno firmy, zároveň přinášet nové impulzy a inovace v oblasti služeb, aby byly stále prvotřídní. O těchto i dalších tématech jsme si povídali v našem rozhovoru.

Rodinná firma A-Z Risk se pohybuje na trhu již 30 let. Můžete nám vaši společnost i sám sebe na úvod více představit?

Naše společnost poskytuje komplexní služby v oblasti pojištění a risk managementu. Je založena na férovém jednání a individuálním přístupu k zákazníkům. Od svého založení jsme se rozrostli, ale stále si zachováváme rodinný přístup k podnikání a s klienty se snažíme budovat si dlouhodobě dobré vztahy. Co se týče mě, tak jsem nedávno převzal vedení naší společnosti. Mojí strategií je i nadále upevňovat dobré jméno A-Z Risku, ctít odkaz svého otce a zároveň inovovat naše služby tak, aby byly stále prvotřídní i v neustále se měnící době.

Kde se ve vaší rodině vzala myšlenka podnikat právě v tomto oboru?

Naši společnost založil v roce 1994 můj táta, který začínal jako pojišťovací agent v České pojišťovně. Na myšlenku založit makléřskou firmu ho přivedl jeho kamarád, který mu tvrdil, že makléř jen chodí po pojišťovnách, pije kafe a občas udělá nějaký ten obchod. To se tátovi samozřejmě líbilo, ale vystřízlivění přišlo velmi brzy.

Když táta A-Z Risk založil, chodil jsem ještě na střední školu a pamatuji si, jak přišel domů a v ruce držel dva papíry – výpis z obchodního rejstříku a přihlášku do autoškoly na náklaďák. Vůbec totiž nevěřil, že by firma mohla fungovat, a tak si chystal zadní vrátka – že bude případně místo makléřiny rozvážet rohlíky do obchodů. Díky Bohu za těch třicet let ten řidičák nepotřeboval! Myslím, že je to zásluhou jeho odhodlání a vize vytvořit firmu, která bude blíž ke klientům a bude reagovat na jejich individuální potřeby. Vybudoval firmu postavenou na důvěře, transparentnosti a proklientském přístupu. Tyto hodnoty jsou pro nás dodnes zásadní, protože věříme, že spokojený klient je základem úspěšného podnikání.

Je něco, co se za těch 30 let naopak změnilo? 

Za třicet let existence prošla naše firma mnoha změnami, od rozšiřování nabídky služeb až po digitalizaci procesů. Adaptace na měnící se trh a potřeby klientů je klíčová pro to, aby byla firma úspěšná dlouhodobě.

Co chystáte do budoucna? Máte nějaké další plány, kam se posunout? 

Na prvním místě chceme i nadále posilovat dobré vztahy s klienty. Vedle toho plánujeme rozvíjet naše technologické zázemí, držet krok s novými trendy a technologiemi a samozřejmě plně využít jejich potenciál. Také chceme investovat více času do vzdělávání v oblasti nejnovějších trendů v pojišťovnictví, aby naše služby zůstaly špičkové.

Jste jedním ze zakládajících členů sítě RENOMIA NETWORK. Letos v únoru to bylo 15 let, co jste do ní vstoupili. Co vám členství přináší?

Velmi si ceníme spolupráce a podpory, kterou nám tato síť poskytuje. Společné projekty a sdílení znalostí nám pomáhají zlepšovat naše služby a posilovat pozici na trhu.

Máte vizi, že jednou předáte A-Z risk další generaci?

Jsem si vědom důležitosti pokračování rodinné tradice a určitě bych byl rád, kdyby jednoho dne firmu převzal některý z mých synů. Samozřejmě pokud to bude jeho volba a bude mít o tento obor zájem.

Jiří, děkujeme za příjemný rozhovor a za celý tým RENOMIA NETWORK Vám a Vaší rodině přejeme spoustu spokojených klientů, mnoho dalších úspěchů v podnikání a pokračování rodinné tradice.

Další aktuality

Pojištění pro lyžaře: Jak být v klidu na svahu i mimo něj

27. 01. 2025

Pojištění pro lyžaře: Jak být v klidu na svahu i mimo něj

Střet se zvěří a potřebné pojištění: Jak se chránit před finančními následky

27. 11. 2024

Střet se zvěří a potřebné pojištění: Jak se chránit před finančními následky

Setkání členů RENOMIA NETWORK 17. 10. – 18. 10. 2024

24. 10. 2024

Setkání členů RENOMIA NETWORK 17. 10. – 18. 10. 2024

Jak řešit škody způsobené povodněmi a záplavami

13. 09. 2024

Jak řešit škody způsobené povodněmi a záplavami